Friday, October 9, 2009

Episod akan datang- Kenali Aminah Mahmud


Episod akan datang- Kenali Aminah Mahmud



Cucunda sekalian,

Pada episod akan datang, tok ayah akan bukak rahsia Roslizan Ahmad Mahidin nie, dengan memperkenalkan dengan cucunda sekalian, siapakah insan yang bernama Aminah Mahmud nie. Kenapa perlu kita kenal siapa aminah mahmud nie? penting sangat ke dia nie pada persatuan kita?
Bukan macam tu..apa yang tok ayah nak, cucunda sekalian amati kisah hidup aminah mahmud nie, untuk dijadikan pedoman, dan sebagai panduan untuk kita agar tak tersalah PILIH ORANG. Kisah aminah mahmud ni wajar dijadikan contoh dalam masyarakat, betapa besarnya peranan munafik dalam kehidupan. Mungkin kita tak sedar, selama Roslizan ni menjadi pemimpin dalam PSSCM, kehidupan yang dibina itu hancur luluh dan segala kesalahan itu diletakkan pada orang2 yang berjasa pada beliau. Sebab hati penuh takut, sehingga maruah dan kebenaran diseleweng untuk kepentingan perut sendiri. Ada jugak golongan yang berhempas pulas hendak membohongi tok ayah. Konon dirinya tak tahu keadaan semasa tetapi hakikatnya beliau menjadi mata-mata bagi roslizan. Baarangkali beliau takut nak kena ayat nie

" Terima kasih kerana mengkhianati abg.."
-Roslizan


"Mengkhianati abg? Roslizan nie ingat dia siapa?"
Tok ayah tersenyum mendengar keluhan seorang ahli yang dahulu rapat dengan beliau itu. Nasehat tok ayah, sabarlah. Munafik mmg begitu.

Sekian,
Tok Ayah